Vypestovať si nejakú záľubu chce istú dávku trpezlivosti, ale aj času. Vypestovať si však takú záľubu, ktorá by nás mohla živiť a šatiť je podstatne ťažšie. Na to nepotrebujeme len trpezlivosť, ale aj odhodlanie, ambície, cieľavedomosť a vytrvalosť. „Fú,“ poviete si, že toľko toho v sebe nemám. Ale ktovie. Budete to vedieť až keď to naozaj vyskúšate. Za skúšku predsa nič nedáte. Čo si treba zaobstarať? A ako na to?
· V prvom rade si treba nájsť danú záľubu, ktorej budete venovať maximum času. Na začiatok netreba mať veľké oči (ako sa hovorí). Pretože zo začiatku sa musíte najprv popasovať s vlastnou osobnosťou a s tým, že chcete, aby vás niečo živilo a neviete ako na to.
· V druhom si treba pozisťovať všetky zákony, normy, pravidlá týkajúce sa danej problematiky. Ešte pred tým ako sa pustíte do zdokonaľovania svojej zdatnosti v danej záľube. Pretože práve tu môžete naraziť na vážny problém. Môže sa vám stať, že nejaký zákon vám to nebude umožňovať robiť do konca života alebo vôbec. Môže sa stať, že kým nebudete mať potrebné vzdelanie, povolenie alebo prax nemôžete danú činnosť vykonávať s cieľom zárobku. Všeličo je možné. A dobré bude, keď si pri tom zavoláte na pomoc aj niekoho fundovaného, ktorý sa vyzná v čítaní zákonov a podobných nariadení. Verte, že neoľutujete ani pár eur obetovaných na tieto účely.
· V ďalších krokoch sa už budete nachádzať naozajstné zdokonaľovanie sa v danej činnosti, ktorá vás má živiť. Je nesmierne dôležité, aby ste boli naozajstný profesionál, pretože len v tom prípade viete odvádzať dokonalý a sto percentný výkon. Nie je predsa príjemné, keď od niekoho niečo chcete a on poriadne ani nevie, čo vám ponúka.
· Keď ste už naozajstný profesionál vo vykonávaní svojej záľuby nič vám nebráni začať ju ponúkať na predaj. Až teraz sa ukáže, či je po tejto činnosti, ktorú ponúkate aj nejaký dopyt. Samozrejme, keby nebol asi by ste s tým nezačali. No v týchto začiatkoch je fajn, keď si stále zachováte svoje pôvodné miesto v nejakej spoločnosti alebo firme, kde máte stálu pracovnú pozíciu. Nie preto, že by som vám neverilo, že vám to vyjde, ale preto, že zo začiatku zisk nemusí byť taký veľký, aby vám pokryl vaše očakávania a náklady.
Prajem vám veľa zdaru, šťastia a spokojných zákazníkov, pretože práve oni sú vizitkou úspešného podnikateľa.